fredag den 11. november 2016

#160 - Besøg i Danmark 2

Besøget i DK bød, som skrevet, også på skønne dage i Århus. Ud over venne- og familiebesøg var vi en tur på Aros, Dokk1 og to gange omkring Street Food - fordi en gang simpelhen ikke var nok. Det er lige et sted efter min smag - god stemning, lækkert mad og uhøjtideligt. Man slapper af der. Jeg forestiller mig, at det er et sted, som jeg kommer til besøge mange gange fremover.
Aros var som altid fantastisk. Joana Vasconcelos "Textures of life"-udstilling er skøn og sjov med hverdagsting i nye sammenhænge, regnbuen er fed og god til at sætte Århus i et andet lys, men også udstilling "No Man is an Island" har Merle nævnt i andre sammenhænge efter besøget, ligesom det var hende som insisterede på, at vi skulle nå "De 9 rum" inden vi tog derfra. Og jeg er vild med, at det jo netop er det kunsten kan - starte samtaler, skabe behov for at komme tilbage og opleve påny og ikke mindst give stof til overvejelse og eftertanke.









Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for besøget