søndag den 23. december 2012

#043 - Choko/lakrids-mandler









Vi startede dagen med at lave choko/lakrids-mandler. Det var vildt nemt, og jeg synes faktisk, at de blev rigtig gode. De skal gives væk til aftenens vært, men vi fik heldigvis lavet lidt flere end der kunne være i kræmmerhuset. Inspirationen er hentet hos søde Mille. Jeg tror også, at vi starter dagen i morgen med at lave nogen, så vi har til eftermiddagshyggen i morgen, når familien rykker ind og fejrer julen :-)

Fremgangsmåden...
To store håndfulde mandler ristes i ovnen (180 grader ca. 10 min) og afkøles.
150 gram hvid chokolade smeltes i vandbad.
De afkølede mandler puttes lidt efter lidt i chokoladen, tages op med en gaffel og lægges på bagepapir.
To lidt store spiseskefulde flormelis og tre gode teskefulde lakridspulver blandes i en frostpose.
Når chokoladen på mandlerne er næsten størknet puttes de i frostposen - man kan med fordel give dem kort tid i køleskabet, så går det hurtigt (pas på de ikke når at størkne helt...!).
Pust lidt luft i posen og ryst. Fisk dem op med en ske eller hæld dem gennem en si, for at få det overskydende "pulver" fra.
Enjoy...





4 kommentarer:

  1. Først da jeg så billedet tænkte jeg "uuuuuhm, de ser lækre ud, hvor mon man kan købe dem?" og så, så jeg at man sørme kan lave dem selv! Juhuuu, det skal altså prøves! Tak fordi du lige deler den :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Nina. Her bragte de stor glæde, så håber da, at de også kan gøre det hos jer :-)

      Slet
  2. Mmm.. det må jeg prøve:0) Glæder mig til at følge dig.
    Kh. Louise

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) Og du må bestemt prøve dem af...
      Kh Tina

      Slet

Tak for besøget